מזור לעסקים - הקמת עסק
הקמת עסק
2 באוגוסט 2018
מזור לעסקים - ייעוץ למסעדות ובתי קפה
ייעוץ למסעדות ובתי קפה
2 באוגוסט 2018
מזור לעסקים - תוכנית עסקית

תוכנית עסקית – 10 שלבים בבניית תוכנית עסקית 

כולם רוצים לדעת איך לבנות תוכנית עסקית לצורך הקמת עסק.

10 שלבים ויש לכם תוכנית עסקית! 

תוכנית עסקית עונה על השאלות הבאות:

תוכנית עסקית – מה החזון שלי? מה אני רוצה למכור?

כמה אני רוצה להצליח?

מי קהל היעד שלי?

מחזור עסקי רצוי?

הוצאות בעסק אל מול הכנסות ?

איך התכנון מתממש בשטח?

תוכנית עסקית נועדה לבחון האם העסק שאתם רוצים להקים הוא בעל התכנות כלכלית
או שעדיף לחשוב על כיוון אחר. התוכנית נועדה גם לתת למשקיעים הכוונה אמיתית –
האם כדאי להם להשקיע בעסק.
תוכנית כזו יכולה גם להתאים לעסק קיים שרוצה להבריא או ליעל את עצמו. אז שנתחיל?

שלב 1: איתור רעיון לעסק חדש

חישבו על הרעיון שאתם רוצים למכור. איזה מוצר/ שירות אתם למעשה תמכרו ללקוח. האם זה מוצר פיזי
כמו עגבניות או מיץ עגבניות או האם זה שירות ייחודי שהלקוח יקנה ממך?

השלב לא היה לך מספיק ברור? תוכל לשאול את המומחים של מזור לעסקים

שלב 2: תמצית מנהלים ותיאור הרעיון העסקי

  • מי אתם – ספרו אודות היזמים, המקימים של העסק, מה העבר שלכם טומן בחובו, במה התעסקתם,
    מה החוזקות שלכם, מה המומחיות שלכם- תארו את עצמכם, סוג של קורות חיים.
  • תיאור הרעיון העסק: כאן המקום לספר על הרעיון עצמו, מה המטרות שלו, מה החזון שלכם, למה ל
    מעשה אתם רוצים להקים את העסק הספציפי הזה.
  • בחינת התחום/ הענף בארץ – בחינת התחום הקיים בארץ משמעו לבדוק כמה אנשים בארץ מנהלים
    עסק דומה לשלכם. שלב זה כולל איסוף מידע על התחום/ המוצר ובדיקת המגמות בשוק. לדוגמא:
    מה הרווח הגולמי בענף הזה והאם התחרות בתחום גדולה או קטנה. על מנת לדעת האם התחום
    שבחרתם הוא ריווחי מספיק או להבין האם התחום שבחרתם הוא תחום בתחרות גדולה או קטנה.
    אז תעשו מחקר אודות הענף שלכם, התחום שלכם ותבדקו מה התוצאות והאם כדאי לכם לפתוח בתחום זה.

שלב 3: הגדרת קהל היעד למוצר שלכם

הגדרת קהל היעד המתאים למוצר שלכם ובעיקר עם מי תרצו לעבוד. האם זה קהל מבוגרים, ילדים או כללי?
הגדרת קהל היעד חשובה מאוד כיוון שהיא הדרך למצוא אחר כך את האסטרטגיה לשיווק שלכם. חשוב להגדיר
כמה פרמטרים להגדרת קהל היעד: מגדר, גיל, אזור מגורים גאוגרפי, הכנסה ממוצעת.

שלב 4: בניית המודל העסקי

עליכם לבנות את המודל העסקי שמרכיב את החלק שנקרא "הכנסות". למעשה כאן אתם כותבים את הדרך בה
החברה/העסק שלכם יניב פרות שנקרא – כסף J. אפשר לבנות מודל עסקי בתבניות אקסל, בתזרימים, או אפילו
לכתוב בטבלה פשוטה. חשוב להבין מתוך המודל מה הרווח של המוצר ובכמה זמן נוכל להחזיר את ההשקעה בעסק.

שלב 5: בניית מודל swot

מודל זה הוא מודל ישן מאוד שמשמש עד היום בכל תוכנית עסקית. למעשה הוא מתאר את
ההזדמנויות/החולשות/חוזקות/איומים שיש לעסק. לדוגמא ניקח עסק של בית ספר למתמטיקה וננתח אותו:

חוזקות הזדמנויות
מומחיות בתחום לימודי מתמטיקהניסיון רב שנים בהפעלת מרכז לימודים שירותיות ומחויבות גבוהה ללקוחנתח שוק גדול בקרב הקהל הצעיר בעיר X

הפעילות שקיימת ריווחית מאוד

יזמות וראייה עסקית יצירתית

גרעין מעולה של מורים

היכרות עם ראש העירמודעות ותדמית מצוינת בעיר Xניסיון רב שנים בהפעלת מרכז לימודיםהכרה מלאה של תחום לימודי המתמטיקה יכולת לפתח מוצרים נוספים לאותו קהל יעד
חולשות איומים
מודל עסקי מתיש ובעייתירווחיות לא גבוההתלות מוחלטת בשני בעלי העסק- המורים בפועלאפשרויות צמיחה מוגבלות במודל הקיים עייפות ושחיקה אישיתעליית ההתנגדות מבתי הספר שחיקת הרווחיות

שלב 6: אסטרטגיה שיווקית

מהי למעשה אסטרטגיה שיווקית להבדיל ממכירות? אז כולם מתבלבלים בין מכירות ושיווק ויש כאן הבדל מהותי.
באסטרטגיה אתה למעשה קובע מה דרך העל שתוביל למכירות. איך יחשפו יותר למוצר שלך, איך יגיעו אליך
לקוחות בנגישות קלה יותר, איך תגרום למוצר שלך לנראות שאתה חפץ בה? יש לבנות מפת שיווק שלמעשה
תפרוס את הדרכים שבהן תגרמו למודעות למוצר שלכם. מכאן הדרך לפרסום תהיה קלה יותר ומכאן למכירות
שזה השלב ה – 77.

שלב 7: מכירות

מכירות , שיווק ופרסום אלו 3 מושגים שונים שמתבלבלים כל הזמן אחד עם השני. נכון- הם משלימים אחד את
השני אך לא אותו הדבר. מכירות למעשה זה השלב הסופי של איך אני מביא את המוצר ללקוח וגורם לו לקנות
אותו. זאת לאחר שבניתי אסטרטגיה שיווקית ויצרתי מודעות בקרב הלקוחות שלי למוצר החדש- אז אוכל לממש
את העסקאות הלכה למעשה. בתוכנית עליכם לכתוב איך אתם מתכוונים למכור את המוצר שלכם, באיזו דרך
ובאיזו גמישות. האם המוצר שלכם יימכר בכל מחיר?
האם המוצר שלכם יימכר רק טלפונית ועוד שאלות מהסוג הזה.

שלב 8: תחזית פיננסית כי הכסף כן חשוב

אז הגענו לנקודה הרגישה והקצת מפחידה כל יזם או בעל עסק חדש. זהו שלב קריטי בו אתם נדרשים לבחון היטב
את ההוצאות שיובילו להקמת העסק. מהן כל ההוצאות הראשוניות שצריך לקחת בחשבון כדי שהעסק יפתח.
אלו נקראות "הוצאות הקמה". לאחריהן יש הוצאות תפעול והנהלה- אלו ההוצאות השוטפות שצריך לקחת בחשבון
לפחות ב 3 חודשים הראשונים שבהם מן הסתם לא בוודאות תהיה לכם הכנסה. הוצאות אלו צריכות לכלול
לדוגמא- השקעה ברכוש קבוע, הוצאות כוח אדם, הוצאות שיווק ופרסום, הוצאות הנהלה ותפעול שוטפות. אתם
צריכים לבנות תחזית לפחות לשלוש שנים כדי לצפות קדימה איך העסק יראה בעוד 33 שנים, מעניין לא? 🙂

שלב 9: מבנה הארגון וכ"א

איך הארגון שלכם יראה מבחינת האנשים שעובדים בתוכו. כאן עליכם לבנות תרשים של כוח אדם בתוך הארגון.
מי ינהל, מי ימכור, מי כפוף למי , מי יעבוד בשירות לקוחות וכמובן להכניס פנימה את החלק שמסביר על הוצאות
שכר עבודה. כמה כל עובד ירוויח בחודש, מה עלות המעביד, כמה יעלה לכם לחודש
וכמה יעלה לכם אותו עובד שנתי.

שלב 10: תכנון לו"ז

תכנון לוח זמנים חשוב מאוד לביצוע התוכנית. ללא לוח זמנים התוכנית עלולה להפוך לתוכנית מגירה.
עליכם לקבוע יעדים לכל אחד משלבי התוכנית ולקבוע אבני דרך באותו הפרוייקט. לאחר בניית התוכנית
תקבלו את התשובות ל- האם כדאי לי להקים את העסק? מהי הדרך הנכונה לי לבצע את ההקמה?
במה אני צריך להתמקד? וכמובן תוך כמה זמן אני מחזיר את ההשקעה.

השלבים לא היו לך מספיק ברורים? תוכל לשאול את המומחים של מזור לעסקים

לקישורים נוספים:
תמחור נכון בעסק –

איך מתמחרים בצורה נכונה את המוצרים ונמנעים מהפסד? מה עליי לקחת בחשבון?
לא מעט עסקים מתמחרים בצורה שרירותית ומסתבר לאחר בדיקה, שהרבה מהם
מוכרים מוצרים בהפסד ולא מבינים מדוע יש מכירות ועדיין העסק בהפסד!
מוזמנים להכנס לקישור ולהבין את הדרך הנכונה לתמחור.

ניהול משא ומתן –

שיתוף הפעולה עסקי לאורך זמן הוא פועל יוצא של שביעות רצון שני הצדדים מתוצאות המשא ומתן ביניהם.
כיצד, אם כן, ליצור מצב בו שני הצדדים מרוצים מתוצאותיו?

הדרכת מכירות – שיטת c.e.l למכירות – הדרך שלך להכפיל מכירות! –

למכור, להתרגש, להצליח, להגיע ליעדים ולנצח! מזור יועצים תלמד אתכם לנצח בשיטת cel

ייעוץ עסקי למסעדות ובתי קפה –

מלצרים, ברמנים, מנהלי אירוע, מנהלי משמרת – כולכם צריכים להתאמן!
איך מעלים אחוזי שירות, איך מגדילים מחזור מכירות? לפרטים לחצו על הקישור…….

הצגה עצמית –

בפגישה רומנטית? בפגישה עסקית? או בסגירת עסקה? למה זה כל כך קשה להציג את עצמך בפשטות?

אבחון אנושי –

חשבתם פעם מה היא התקשורת הנכונה עבורכם? כולם מדברים על תקשורת בן אישית עם הסביבה, על
יכולות בין אישיות לתקשר בצורה יעילה ונכונה.

סגנונות תקשורת –

האם כאשר אני משדר זה אומר שאני מתקשר? כיצד לפנות לאחר באופן שייקלט בהתאם לכוונת המשדר?
כיצד לתקשר עם אדם מולי עפ"י רמת הקשבתו.

מיומנויות תקשורתיות –

כיצד "להוביל" תקשורתית את הלקוח בשיחה החל מניסוח הצורך במוצר ועד לקנייתו
והפיכתו "לשגריר" מרוצה וממליץ.

ייעוץ שיווקי לעסקים קטנים – תהליכי פיתוח עסקי, מיקוד ומיתוג. כלים שימושיים לשיווק נכון –

אנשים מאחורי העסקים מגיעים אלי מתוסכלים מהתקציב הענק שהם השקיעו בפרסום,
בשלטי חוצות, ברדיו ובכל ערוץ אפשרי מבלי לקבל תוצאות. לפרטים לחצו על הקישור…….

ייעוץ עסקי –

הייעוץ עסקי משתלב בליווי אינטנסיבי יום יומי, כאשר בתהליך אנחנו בוחנים את הארגון
"עד הקרביים" מנתחים מספרים, מאבחנים כוח אדם, מבחינים באבטלה סמויה, בודקים
תהליכי שיווק ומכירות, בונים אסטרטגיות ומקדמים את העסק שלך לקראת הצלחה!
לפרטים לחצו על הקישור…….

לחיות או לא להיות –

הוא חווה 7 פעמים מוות קליני ונשאר בין החיים. הוא מתבשר שנותר לו חודש לחיות ומוצא פרצת
דרך רפואית לשינוי חייו. בכל פעם מחדש בוחר בחיים. ובכל פרק מחייו אתם מקבלים כלים חדשים.
מופע מרגש, מרתק וסוחף המעניק זווית ראיה חדשה על כל תחום בחיים. מוזמנים לקרוא עוד..

מקדמות מס –

כל עסק, שהכנסותיו גדולות מסך ההוצאות שלו, מחויב לשלם מס למס הכנסה בעבור רווחיו השנתיים.
רווחים שנתיים, מחושבים לסוף כל שנת כספים (1 בינואר עד 31 בדצמבר) ולא קודם לכך, ומדווחים
למס הכנסה במהלך השנה העוקבת לה. משמעות הדבר היא כי רק לאחר הכנה והגשה של הדוח
השנתי ניתן לחשב את הסכום המדויק אותו חייב העסק לרשויות המס. להמשך לחצו על הקישור…

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.