תמחור נכון בעסק – בעלי עסקים קטנים בדרך כלל מתחילים מאיזה שהוא רעיון מעניין או חלום להיות עצמאי.
קביעת מחיר למוצר או לשירות שהם רוצים למכור בין אם מדובר במוצר או שירות – אינו נכלל באותו רעיון.
אותו בעל עסק שמעוניין לפתוח את העסק החדש שלו מעוניין בדבר אחד:
לשרוד, למכור ולפחות לכסות הוצאות. יש גם כאלו שחולמים בגדול, אבל זה סיפור אחר.
אין זה סוד כי לסוגיית אופן התמחור, שיטת התמחור ואם בכלל קיים תמחור ישנה השפעה ישירה על הצלחת העסק ורווחיותו.
השיטה המקובלת ביותר לפיה מחיר המוצר נקבע בהתבסס על עלויות היצור (ישירות ועקיפות) בתוספת אחוז
הרווח הרצוי. בשיטה זו יש התעלמות ממספר גורמים בניהם: מיתוג למוצר הנמכר, מחיר השוק,
הביקוש למוצר ועוד.
תמחור זה נכון בעיקר עבור מוצר חדשני או ייחודי, לפיה מחירו של המוצר יקבע בהתאם לערך הנתפס שלו
בעיני הצרכן הפוטנציאלי.
תמחור של המוצר לפי מחירם של מוצרים אחרים דומים/זהים הנמכרים בשוק. בשיטה זו יש התעלמות מעלויות
ההעמסה שיש לקחת בחשבון.
על בית העסק להבטיח כי מחיר המכירה של המוצר מכסה את עלויות הייצור שלו. לעלויות היצור יש להוסיף גם
רווח רצוי. כאן נכנסים לתמונה שני מושגים: "רווח גולמי" ו"רווח נקי". רווח גולמי כשמו כן הוא: חומר גלם ביד היוצר.
אם אני אקנה מוצר בשקל אחד ואמכור אותו בשני שקלים, הווה אומר, הרווח הגולמי שלי יהיה שקל אחד.
חישוב הרווח הגולמי בעסק שלך מתבצע באמצעות נוסחה פשוטה שמהותה החסרת מחיר הקניה ממחיר המכירה.
מחיר מכירה – מחיר קניה = רווח גולמי
הרווח הנקי בעסק הוא הרווח שמתקבל לאחר חישוב כל ההוצאות על מנת לייצר ולמכור את אותו מוצר/שירות.
על הרווח הנקי בית העסק משלם מיסים כגון מס הכנסה, מע"מ ועוד.
יחד עם זאת, אין זאת מספיק לדעת מהו רווח גולמי למוצר יש ללמוד את התמחור השונה בענף הספיציפי של
אותו עסק.
בענף הדלק, נקבע המחיר על ידי הוספת "מרווח שיווק" על עלות הדלק לתחנה. מרווח זה נמדד באגורות ומכאן
הכינוי "אגוראים" שדבק במפעילי התחנות;
בענף המסעדות נהוג להכפיל את עלות המרכיבים פי שלושה עד פי ארבעה, בהתאם לסוג המסעדה, למיצוב שלה
ובהתאם למשפחת המוצר; בענפי מסחר רבים, כגון שוק מוצרי הצריכה, נהוג לבצע תחשיב על פי מרווח קמעונאי,
האופייני לענף ולקטגוריית המוצר. המרווח הקמעונאי, נמדד בדרך כלל באחוזים ונגזר מהסכמי סחר בין הספקים
לקמעונאים ובהתאם לכוח המיקוח של כל אחד מהם. נקודה נוספת שיש להתייחס אליה בחישוב מחיר המכירה היא:
כיוון החישוב, כלומר חישוב המכירה מלמעלה ולא מלמטה. שיטת התמחור בה נוקטים סוחרים רבים נקראת "רווח מלמטה",
כלומר : ממחיר הקניה.
אם אתה לא יודע איך לתמחר או לחשב – אל תשאיר את זה ליד הגורל! הצטרף לצוות המנצח שלנו!
שיתוף הפעולה עסקי לאורך זמן הוא פועל יוצא של שביעות רצון שני הצדדים מתוצאות המשא ומתן ביניהם.
כיצד, אם כן, ליצור מצב בו שני הצדדים מרוצים מתוצאותיו?
למכור, להתרגש, להצליח, להגיע ליעדים ולנצח! מזור יועצים תלמד אתכם לנצח בשיטת cel
מלצרים, ברמנים, מנהלי אירוע, מנהלי משמרת – כולכם צריכים להתאמן!
איך מעלים אחוזי שירות, איך מגדילים מחזור מכירות? לפרטים לחצו על הקישור…….
בפגישה רומנטית? בפגישה עסקית? או בסגירת עסקה? למה זה כל כך קשה להציג את עצמך בפשטות?
חשבתם פעם מה היא התקשורת הנכונה עבורכם? כולם מדברים על תקשורת בן אישית עם הסביבה, על
יכולות בין אישיות לתקשר בצורה יעילה ונכונה.
האם כאשר אני משדר זה אומר שאני מתקשר? כיצד לפנות לאחר באופן שייקלט בהתאם לכוונת המשדר?
כיצד לתקשר עם אדם מולי עפ"י רמת הקשבתו.
כיצד "להוביל" תקשורתית את הלקוח בשיחה החל מניסוח הצורך במוצר ועד לקנייתו
והפיכתו "לשגריר" מרוצה וממליץ.
אנשים מאחורי העסקים מגיעים אלי מתוסכלים מהתקציב הענק שהם השקיעו בפרסום,
בשלטי חוצות, ברדיו ובכל ערוץ אפשרי מבלי לקבל תוצאות. לפרטים לחצו על הקישור…….
הייעוץ עסקי משתלב בליווי אינטנסיבי יום יומי, כאשר בתהליך אנחנו בוחנים את הארגון
"עד הקרביים" מנתחים מספרים, מאבחנים כוח אדם, מבחינים באבטלה סמויה, בודקים
תהליכי שיווק ומכירות, בונים אסטרטגיות ומקדמים את העסק שלך לקראת הצלחה!
לפרטים לחצו על הקישור…….
הוא חווה 7 פעמים מוות קליני ונשאר בין החיים. הוא מתבשר שנותר לו חודש לחיות ומוצא פרצת
דרך רפואית לשינוי חייו. בכל פעם מחדש בוחר בחיים. ובכל פרק מחייו אתם מקבלים כלים חדשים.
מופע מרגש, מרתק וסוחף המעניק זווית ראיה חדשה על כל תחום בחיים. מוזמנים לקרוא עוד..
"יש לי כסף…יש לי רעיון מעולה…אני גם בטוח שאצליח …נראה איך יהיה ואז אבנה תוכנית עסקית…"
לא לא ולא!!! לפרטים לחצו על הקישור…….
כמה אתם באמת יודעים על העסק שלכם? אתם בוודאי יודעים הרבה על העסק שלכם,
אך לא מספיק. אתם מכירים את העסק שלכם היטב אך מנקודת המבט שלכם.
איך מנהלים את כל הכספים שנכנסים או יוצאים?למתי לרשום את הצ'ק?
לא פותרים בעיות כאלו בכסף – אלא רק בשינוי התנהלות! רוצים גם אתם ליצור שינוי?
בישראל 1 מתוך 5 אנשים רוצים להיות בעלי עסקים. לא לכולם זה מתאים, לא לכולם החלום
מתגשם על הצד הטוב ביותר, ולכן אנחנו כאן בשבילך.
מה חשוב לדעת במקדמות מס? כל עסק, שהכנסותיו גדולות מסך ההוצאות שלו, מחויב לשלם מס בעבור
רווחים שנתיים, מחושבים לסוף כל שנת כספים
אתר מונגש
אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.
סייגי נגישות
למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר
רכיב נגישות
באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.